Astazi, 20 martie 2024, a fost promulgata Legea 58/2024, o modificare crucială în cadrul legislației române privind prevenirea și combaterea traficului și consumului ilicit de droguri. Această lege aduce modificări semnificative în ceea ce privește posibilitatea instanței de judecată de a dispune suspendarea sub supraveghere a pedepsei cu închisoarea, în conformitate cu prevederile Legii 143/2000. Însă, ce înseamnă aceste schimbări și care sunt implicațiile lor? Una dintre modificările esențiale aduse de Legea 58/2024 constă în imposibilitatea instanței de a suspenda sub supraveghere pedeapsa cu închisoarea în cazul condamnării pentru traficul de droguri de mare risc. Această măsură are ca scop...
Legea Anastasia – Implicațiile modificarilor legislative în ceea ce priveste infractiunea de ucidere din culpa urmare a infracțiunilor rutiere sub de catre un conducator auto aflat sub influența alcoolului sau a substantelor psihoactive
Facem acest post cu privire la recentele modificări legislative care au un impact semnificativ asupra infracțiunilor rutiere, în special în ceea ce privește conducerea sub influența alcoolului sau a substantelor psihoactive (droguri si chiar medicamente cu efect psihoactiv). În contextul acestor schimbări, este esențial să înțelegem noile prevederi și modul în care acestea pot influența cazurile noastre și pe cei pe care îi reprezentăm. În acest sens, se remarcă o modificare importantă în Codul Penal, mai precis în articolul care reglementează suspendarea executării pedepsei sub supraveghere. Conform noilor prevederi din art. 91 Cod penal, „(3^1) Nu se poate dispune suspendarea...
România a fost din nou condamnată la CEDO pentru restituirea bunurilor naţionalizate – Reclamant reprezentat de cabinetul nostru de avocat
Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a condamnat marţi România in cauza 59012/17 în legătură cu restituirea bunurilor naţionalizate de fostul regim comunist, considerată insuficient de eficace. Deşi România, deja atenţionată în trecut în legătură cu această spinoasă problemă, a adoptat în 2013 o lege nouă pentru a le permite persoanelor ale căror bunuri au fost naţionalizate să obţină o restituire sau o despăgubire, “mecanismul de restituire rămâne insuficient de operaţional şi omogen”, a apreciat tribunalul Consiliului Europei, cu sediul la Strasbourg. Curtea a fost sesizată în 2017 de 53 de cetăţeni români printre care si clientul pe care cabinetul...
CCR a admis exceptia de neconstitutionalitate a modificarilor aduse OUG 1/1991 cu privire la starea de asediu si starea de urgenta
Curtea Constituțională a stabilit miercuri că prevederile art. 28 din OUG 1/1999, prin care au fost stabilite amenzile pentru nerespectarea restricţiilor în perioada stării de urgenţă, sunt lipsite de claritate, precizie şi previzibilitate. Faptele a căror săvârşire constituie contravenţie nu sunt definite clar, ci sunt lăsate la aprecierea subiectivă a poliţiştilor, la fel ca și nivelul amenzii aplicate. Potrivit art. 28 din OUG 1/1999: (1) Nerespectarea prevederilor art. 9 constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 2.000 lei la 20.000 lei, pentru persoane fizice, și de la 10.000 lei la 70.000 lei, pentru persoane juridice. (2) Pe lângă sancțiunea contravențională principală prevăzută la alin....
Amenzile aplicate potrivit ordonantelor militare sunt NULE si trebuiesc contestate!
Avand in vedere Decizia Curtii Constitutionale care a stabilit in sedinta din 6 Mai că prevederile art. 28 din OUG 1/1999, prin care au fost stabilite amenzile pentru nerespectarea restricţiilor în perioada stării de urgenţă, sunt lipsite de claritate, precizie şi previzibilitate. Faptele a căror săvârşire constituie contravenţie nu sunt definite clar, ci sunt lăsate la aprecierea subiectivă a poliţiştilor, la fel ca și nivelul amenzii aplicate. Toate amenzile contraventionale primite atat de catre persoane juridice cat si de persoane fizice in temeiul ordonantelor militare fie pentru lipsa de declaratie pe proprie raspundere, fie pentru adeverinta sau alte deplasari nejustificate, amenzile...
CCR a fost sesizata de Avocatul Poporului pentru neconstitutionalitatea OUG 21/2004 privind starea de alerta
Avocatul Poporului a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate referitoare la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, aprobata prin Legea nr. 15/2005, cu modificarile si completarile ulterioare. Avocatul Poporului apreciaza ca delegarea unor atributii de legiferare catre autoritati administrative, avand ca finalitate restrangerea exercitiului unor drepturi sau libertati fundamentale incalca principiul separatiei puterilor, precum si prevederile constitutionale potrivit carora Parlamentul este unica autoritate legiuitoare a tarii (art. 1 alin. (5), art. 53 si 61 alin. (1) din Constitutia Romaniei. In esenta, Avocatul Poporului considera ca Ordonanta de urgenta a...
Sanctiunile contraventionale “covid” sunt nule de drept
Amenzile contraventionale intocmite in temeiul ordonantelor militare adoptate ca urmare a insituirii starii de urgenta pe teritoriul Romaniei prin Decretul presedintelui nr. 195/2020 sunt nule absolut iure et de iure si este imperios necesara contestarea lor la instanta de judecata. Decretul Presedintelui nr. 195/2020, emis de catre presedintele Klaus Iohannis conține restrângeri ale drepturilor și libertăților fundamentale încălcând dispozițiile art. 53 din Constituția României care statuează că aceste lucruri pot fi făcute doar prin lege” Totodata, acesta mai contine derogări de la dispoziții conținute de legi și ordonanțe, ceea ce, de asemenea, nu se poate face decât prin acte normative cu...
“Justiţia este virtutea fundamentală a unei societăţi politice, de vreme ce ordinea societăţii nu poate fi menţinută fără lege, iar legile sunt instituite pentru a declara ceea ce este drept.” Aristotel
Aria de practica
- Litigii civile
- Drept societar si comercial
- Litigii cu consumatorii
- Dreptul muncii
- Dreptul familiei
- Contencios administrativ si fiscal