Amenzile aplicate potrivit ordonantelor militare sunt NULE si trebuiesc contestate!

Avand in vedere Decizia Curtii Constitutionale care a stabilit in sedinta din 6 Mai că prevederile art. 28 din OUG 1/1999, prin care au fost stabilite amenzile pentru nerespectarea restricţiilor în perioada stării de urgenţă, sunt lipsite de claritate, precizie şi previzibilitate. Faptele a căror săvârşire constituie contravenţie nu sunt definite clar, ci sunt lăsate la aprecierea subiectivă a poliţiştilor, la fel ca și nivelul amenzii aplicate. Toate amenzile contraventionale primite atat de catre persoane juridice cat si de persoane fizice in temeiul ordonantelor militare fie pentru lipsa de declaratie pe proprie raspundere, fie pentru adeverinta sau alte deplasari nejustificate, amenzile...

CCR a admis exceptia de neconstitutionalitate a modificarilor aduse OUG 1/1991 cu privire la starea de asediu si starea de urgenta

Curtea Constituțională a stabilit miercuri că prevederile art. 28 din OUG 1/1999, prin care au fost stabilite amenzile pentru nerespectarea restricţiilor în perioada stării de urgenţă, sunt lipsite de claritate, precizie şi previzibilitate. Faptele a căror săvârşire constituie contravenţie nu sunt definite clar, ci sunt lăsate la aprecierea subiectivă a poliţiştilor, la fel ca și nivelul amenzii aplicate. Potrivit art. 28 din OUG 1/1999: (1) Nerespectarea prevederilor art. 9 constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 2.000 lei la 20.000 lei, pentru persoane fizice, și de la 10.000 lei la 70.000 lei, pentru persoane juridice. (2) Pe lângă sancțiunea contravențională principală prevăzută la alin....

CCR a fost sesizata de Avocatul Poporului pentru neconstitutionalitatea OUG 21/2004 privind starea de alerta

Avocatul Poporului a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate referitoare la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, aprobata prin Legea nr. 15/2005, cu modificarile si completarile ulterioare. Avocatul Poporului apreciaza ca delegarea unor atributii de legiferare catre autoritati administrative, avand ca finalitate restrangerea exercitiului unor drepturi sau libertati fundamentale incalca principiul separatiei puterilor, precum si prevederile constitutionale potrivit carora Parlamentul este unica autoritate legiuitoare a tarii (art. 1 alin. (5), art. 53 si 61 alin. (1) din Constitutia Romaniei. In esenta, Avocatul Poporului considera ca Ordonanta de urgenta a...

Sanctiunile contraventionale “covid” sunt nule de drept

Amenzile contraventionale intocmite in temeiul ordonantelor militare adoptate ca urmare a insituirii starii de urgenta pe teritoriul Romaniei prin Decretul presedintelui nr. 195/2020 sunt nule absolut iure et de iure si este imperios necesara contestarea lor la instanta de judecata. Decretul Presedintelui nr. 195/2020, emis de catre presedintele Klaus Iohannis conține restrângeri ale drepturilor și libertăților fundamentale încălcând dispozițiile art. 53 din Constituția României care statuează că aceste lucruri pot fi făcute doar prin lege” Totodata, acesta mai contine derogări de la dispoziții conținute de legi și ordonanțe, ceea ce, de asemenea, nu se poate face decât prin acte normative cu...